miércoles, 2 de febrero de 2022

El negocio de la participación en Lugo

Espera a que sepan lo que cobra la empresa que monta el chiringuito... y a ver si saltan tan contentos

El Ayuntamiento busca la participación de los jóvenes en el diseño de la ciudad del futuro. Es una idea fantástica, preciosa y que ayudará mucho a que la sangre nueva se implique en la vida social, política y administrativa de nuestro Lugo.

De hecho, si son espabilados aprenderán muchísimo de cómo funcionan las cosas. Para ejemplo un botón: los jóvenes participantes no verán un euro, y si entran en el rimbombante “Consello da mocidade” lo harán de forma altruista. Nada que objetar, ya que la participación ciudadana no debe ser necesariamente a sueldo.

Pero sí que hay dinero de por medio, vaya si lo hay. Quien monta el chiringuito no es el Ayuntamiento, que es el pagano, sino una empresa que sí cobrará, y conociendo a la casa, no será poco. ¿Cuánto? No tenemos ni idea porque la plataforma de contratos aún no recoge nada de esto, al menos con ese nombre, y de hacerse mediante un contrato menor no salen en esa plataforma (al menos yo no he sido capaz de encontrarlos). En la web municipal sólo están colgados hasta junio de 2021, con ese oscurantismo ilegal que viola la ley de transparencia y los principios más elementales del sentido común.

Así que los jóvenes participantes ya pueden ir tomando nota de cómo funciona el asunto: como todo en este Ayuntamiento que se dice de izquierdas, de progreso y de vocación de servicio público, se privatiza hasta una iniciativa como la que nos ocupa y en que ellos, a quienes se piden las ideas y el esfuerzo, no percibirán un céntimo ya que el presupuesto se irá a intermediarios que harán las funciones que el concejal de turno o no sabe hacer o está muy atareado para llevar a cabo bailando en fiestas y tomando cafés.

Veremos también si el Consello se llega a constituir o es sólo propaganda, algo que ya ha pasado en varias ocasiones. Por ejemplo, la Comisión de Plazas y Mercados creada en 2011 y que se debería reunir anualmente jamás se ha convocado a pesar de las reiteradas solicitudes por parte de los interesados… Es papel mojado de la peor clase, ya que crea expectativas de participación que quedan en nada.

Sí, sin duda la juventud puede aprender mucho de esto.

NOTA: Leo en redes sociales que Guille Tort, el autor de la tan aplaudida y difundida presentación para la trasera de San Fernando (pueden verla aquí), es el ejemplo de cómo puede salir el tiro por la culata y que una iniciativa en favor de la participación haga que dejen de participar. Ha publicado lo siguiente en la línea que escribo en este artículo (me tomo la libertad de reproducirlo, confío en que al haberlo publicado en una red social no le parezca mal):

El tiro por la culata, oleo sobre lienzo


1 comentario:

  1. Estimado Luís,

    Supoño que é tradición nos gobernos municipais queimar as ilusións de mellora da cidade que teña a xente nova.

    Alá polo 2002 (hai 20 anos!), xunto con unha decena de arquitectos máis participei na elaboración dunha serie de propostas de mellora da cidade. Cousas de mínima inversión (como axardinar a contorna dos depósitos da auga e pintalos ou acondicionar a fonte da N-VI alí ó lado, ou resolver algunhas peonalizacións, que eran algunhas das que lembro ter proposto). Esas propostas, entregadas ó Concello, metéronse nun caixón e nunca máis se soubo delas.
    Poucos anos despois o Concello pediu a participación para o "Plan Estratéxico" que se supoñía ía servir para definir por onde ía actuarse no futuro da cidade. Houbo un montón de reunións e aportacións de colectivos profesionais, asociacións de veciños, particulares, etc. Novamente todas esas propostas metéronse nun caixón e nunca máis se soubo delas.
    Despois prometéronnos que se ían a implantar os "Orzamentos Participativos"; onde outra vez participou xente con ilusión de mellorar o seu contorno e que os cartos se gastasen con lóxica no que se considera necesario. E unha vez máis, fíxose un paripé, e desbotáronse un montón de propostas que supoño tamén remataron nun caixón do que nunca máis se soubo.

    E hai moitos máis exemplos (comisións que se anuncian e non se convocan máis, grupos de estudo que nunca se constitúen, consultas que non se fan ou ás que non se lles fai caso, trabas a quen propón unha mellora, ...)
    E así, unha e outra, e outra vez; o Concello de Lugo fai propaganda, anuncia participación cidadá e despois... NADA.

    Así que non estrana de que a xente se desanime e deixe de propoñer cousas, e so quede a opción de tentar convencer a xóvenes incautos para manter a propaganda.

    É máis creo que se busca precisamente que a xente non sexa activa reclamando que a cidade mellore e facer propaganda de que o Concello é moi "participativo". Anestesiando a verdadeira participación.

    E fronte a esa situación, eu agradezo moito esa verdadeira participación e interese en mellorar a cidade, como as propostas que fai vostede, as de Tort, Guido, Celso, Coidemos Lugo, Adega, etc.

    ResponderEliminar

Derecho a réplica:

Se admiten comentarios, sugerencias y críticas. Sólo se pide cierta dosis de ''sentidiño'' y cortesía.