![]() |
Quizá la fórmula ya esté inventada... |
Decía Churchill que "el mejor argumento contra la democracia es una conversación de cinco minutos con el votante medio". Es un punto de vista elitista, rancio... y probablemente más acertado de lo que nos gustaría a ninguno de nosotros, que hemos de reconocer que a veces da miedo escuchar y leer ciertas cosas que dicen y escriben personas que tienen un voto igual que el de usted, y vale lo mismo.
De la misma forma, el mejor argumento para privatizar la gestión de los conciertos del San Froilán es una lectura de cinco minutos del resultado del Caudal Fest y el de las fiestas de años anteriores. Mientras el primero sigue cosechando éxitos, al segundo le arrecian las críticas por no traer conciertos "de tirón". La culpa, por supuesto, se la lleva la Xunta de Galicia que se ve que es la que tiene la responsabilidad sobre el tema. No me entiendan mal, no sobraría que la administración autonómica trajera un gran concierto a nuestras fiestas como hace en otros sitios, pero es que en esos otros sitios la administración local hace también su labor.
Nunca he cifrado el éxito del San Froilán en sus conciertos. Es otro tipo de fiesta, más de pasear por el ferial, comer los churros y el pulpo, subirse a la noria (que por fin vuelve) y a las atracciones de siempre, comprar alguna chilindrada y ver orquestas y algún concierto. Su éxito es el que determina el clima y poco más.
Pero sí es cierto que se nota que el Ayuntamiento rellena el programa como puede repitiendo, por ejemplo que hay feria de la miel y San Froilán Tecedeiro todos los días. Se ve que no les sobran cosas que poner. También hay que destacar que los conciertos son los que son, corrientes tirando a pobres.
Evidentemente hay un objetivo político en la organización de las fiestas, y no traer a figuras nacionales no es accidental. Unas fiestas basadas exclusivamente en el gusto de unos pocos que, supongo, se cachondearán de los que no opinan como ellos como hicieron pública y manifiestamente en años anteriores, son para esos pocos, no para todos.
La solución de todo esto es muy sencilla: privatizar la parte musical de las fiestas. Cojan a una empresa, tipo la que organizó el Caudal Fest y pónganla al frente del cartel y ya verán cómo se encargarán de que funciona, por la cuenta que les tiene.
Probablemente el fin de los grandes conciertos fue la iniciativa absurda de hacer que todos tengan que ser gratuitos. Es ridículo. Vale que los haya sin entrada pero también es normal que alguno sea de pago para poder traer a figuras de primer orden, que llevan ausentes de nuestras fiestas desde hace muchos años.
Así que, una vez más, nuestro brillante gobierno local que presume de ser de izquierdas está alentando justo lo contrario: que echemos de menos la gestión profesional, correcta y privada que se ha demostrado que funciona en el Caudal Fest frente a la ideologizada, parcial y fracasada tendencia de "lo público".
Estimado Luís;
ResponderEliminarAsí como moitas veces coincidimos, hoxe témome que non.
Si é certo que o San Froilán non é unha festa moi innovadora no seu programa e antes de que saia un pode ter unha idea bastante clara do que vai atoparse; o que non é necesariamente malo, pero non é memorable.
Non estaría de máis un pouco de novidade e variedade (humor, maxia, regueifa, deporte, performance, etc.) e se cadra algún cambio de localizacións.
No referido ás actuacións, supoño que se resume a un tema puramente económico. Os cartos son os que son e chegan a onde chegan. Estou seguro de que se houbese moito máis diñeiro habería algunha actuación de máis nome. E non me parecería ben que houbese que pagar 80€ (como no Caudal) por ver os concertos do San Froilán.
Creo que é bo que os concertos sexan gratuítos e que se fagan dentro da cidade, iso forma parte da festa e do que a anima. E ninguén impide a unha empresa privada aproveitar o San Froilán para organizar pola súa conta concertos.
Pódese discutir se é mellor ter charangas e orquestras case tódolos días e ata cinco concertos distintos ou é mellor ter menos e contratar a figuras máis populares. Se cadra pódese prescindir de algunha verbena e ter ás máis coñecidas noutras (xa se sabe que tira máis a Panorama ou a París de Noia un sábado que unha ás seis da tarde dun martes, como hai no programa) e o mesmo cos concertos; pero ter un par de sitios nos que ter actuacións tódolos días e de temáticas diferentes dalle á cidade o ambiente de festa.
E unha vez decidido o anterior, o que hai que esixir dos "xestores públicos" é que xestionen ben e profesionalmente, e se fan o seu traballo será necesariamente mellor que o dunha empresa privada que ademais teña que obter un beneficio. Non hai que esquecer que os políticos se presentan para "xestionar" así que deben ser xestores profesionais dunha empresa que nos pertence a todos; privatizar ese traballo supón admitir que se é un inútil (e se un é un inútil, mellor deixarlle o sitio a outro)
(Por certo, a famosa cita que indica é apócrifa, non hai constancia en discursos, textos oficiais nin en rexistros escritos do propio Churchill de que a dixese... ainda que lle cadra)
Boa tarde,
ResponderEliminarA mín pásame o mesmo que a Anxo. Case sempre coincido con Luis no que comparte con nos no seu blog, pero hoxe non. Agardo que non o tome a mal <3
E tamén opino que o tema central se ciñe os cartos. A miña idea é sinxela. Explícome:
O primeiro, ¿que consideramos artistas de renome? Porque opino que os que o serán para uns non o serán para outros.
Por exemplo en canto a idade: para un rapaz de uns 20 anos quizás artista de renome sexa traer a Bizarrap ou cousas similares, para un de 40 traer a Guns n Roses, e para un de 80 traer a Raphael.
En canto o estilo: para un amante do rock traer a Fito, Reincidentes ou similares será de renome, para un amante do jazz traer a Norah Jones, e a un amante da electrónica traer a Carl Cox, para un amante do folk traer a Flook... e así con todos os estilos de música.
É decir, si traes a un deses artistas de renome, non vai a haber orzamento para traer nada máis, e un altísimo porcentaxe da poboación non se vai a sentir representada.
E eso ocurre con todos os grupos de idade e gustos musicais.
Eu prefiro o formato actual, no que hai concertos de todos os estilos, de todas as xeracións e inda que non sexan de nivel top, son bos, e todos o mundo pode disfrutar de algo que lle guste, sexa rock, punk, metal, funky, jazz, blues, hip hop, indie, folk ou comercial
Saúdos!!